Foci a Facebookon is |
A labdarúgás, mint bevételforrás
Több alkalommal említettük már, hogy a labdarúgás és a labdarúgó tornák szinte egyetlen célja a turizmus fellendítése és a profit megteremtése.A marketingesek kidolgozott kampányainak hála nem csak a jegyeladásokból és a tévés jogok értékesítéséből kapnak pénzt a klubok, csapatok, országok és szövetségek, hanem a hatalmas mennyiségű ajándéktárgy értékesítésből is.
A marketinges szakemberek elérik azt, hogy a futballszurkolók megvásárolnak méregdrágán sok olyan tárgyat, melyre semmi szükségük sincs. A reklám szakemberek a kampányokhoz felhasználják a népszerű csapatok még népszerűbb játékosait. A focisták éves szinten több millió euróhoz jutnak a reklámokban való szereplésért cserében.
A futballistákat népszerűségükhöz mérten díjazzák. Egy-egy játékos népszerűségét a Facebook oldalukat like-olók számából is lemérhetjük. A Facebook most kiadott statisztikájából megtudhatjuk, hogy melyik labdarúgót hány szurkoló követ. A marketing kampányok megtervezésekor ezek a számok fontos támpontokat jelenthetnek a szakemberek számára.
Érdekes következtetések mellet, nagyobb profitot tudnak kifacsarni a most zajló, 2016-os labdarúgó Európa-bajnokságból is.
Népszerű focisták az EB-n és az interneten keresik a nézőket. A futball népszerűségét a Facebook segítségével is kihasználják a reklám marketing kampányt szervező szakemberek, hogy a profit mértékét a lehető legmagasabbra tornásszák fel. További érdekes témák: futball, marketing, kampány, Facebook, foci, like, reklám.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése