A jó alkalmazás pénzbe kerül |
Az okostelefon applikációké a jövő
Az Apple marketing kampányáért felelős szakemberek új módot
találtak arra, hogy ösztönözzék az applikáció készítőket a szoftverek
folyamatos fejlesztésére. A csodafegyver a havidíjas előfizetés.
A jelenlegi rendszerben az alkalmazásboltokban kétféle
applikációt találunk, az egyik a teljesen ingyenes, a másik a fizetős.
Természetesen előfordulnak ezek hibridjei is, ez azt jelenti, hogy az
ingyenesen telepített programok korlátozott eszköztárral működnek, és a
kiterjesztett lehetőségekért kell fizetni. Ez a megoldás rövidtávon mindenkinek
előnyös, az okostelefon applikációk kezdeti időszakában pedig bevételhez
juttatott sok olyan csapatot, akik hobbiból készítettek mobiltelefonos
applikációka. Addig rendben is van a dolog, hogy egy csapat megír egy jó kis
SMS küldő applikációt, majd a marketingeseik ezt egy remek kis kampány keretében
eladják, de mi történik akkor, ha az Android vagy iOS rendszert fejleszti a
gyártó? Mi van akkor, ha valamilyen hibát találnak a programban?
Az Apple most azt szeretné elérni, hogy az egyes applikációk
mögött állandó szoftverfejlesztő műhelyek álljanak, amelyek az újabb
telefonokhoz, iOS-rendszerhez és a változó igényekhez alakítsák a programokat.
Ennek érdekében bevezetik az applikációkon belüli reklámhirdetéseket és a
programok letöltése nem egyszeri fix áru lesz, hanem előfizetési díjat kell
majd fizetni.
Az új marketing rendszer előnyeiről és hátrányairól mindenki
maga győződhet majd meg.
A szoftver marketing új irányairól tájékozódhatsz ebből a blogposztból. Az Apple marketing kampánya az App Store tömeges SMS üzenet küldő szervereit is átalakítja Budapesten is, hogy eredményes legyen a cég stratégiája. Fontos és érdekes új dolgok: Apple, applikáció, marketing, SMS küldés, szoftver, applikáció.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése