2016. június 24., péntek

A hírek forrása is lehet marketing eszköz

Hírek a Google keresőjében
A Google Hírek weboldala

 Google is segít összegyűjteni a híreket


A legtöbb fiatal kiválaszt néhány hírportált, amit rendszeresen követ. Ezen kívül a közösségi oldalakon informálódnak, általában a Facebookon.

A hírek keresése is prioritássá vált a Google keresőjében is. Némileg ugyan más szabályok vonatkoznak a hírek rangsorolására, mint az egyéb tematikus oldalak esetében. A friss hírek keresése bonyolult kérdés, hiszen a keresési rangsorba való bekerüléshez a Google kereső rendszerének indexálnia kell a híreket tartalmazó weboldalt. Mivel a rendszer a fontosabb hírportálokat folyamatosan figyeli, ezért a „breaking news” kategóriájú hírek egyszerre több forrásból, majdnem livetime jelleggel jelenhet meg.

A Google főleg marketing megfontolásból szeretne központi hírgyűjtő oldal lenni, ugyanakkor, mivel nem tartalomgyártó, ezért maximálisan támogatja a nagyobb hírportálokat. A támogatás egyik formája az AdSense hirdetés közvetítő rendszer, amely segítségével bevételhez juthatnak a hírportálok üzemeltetői.
A rendszer nagyjából úgy működi, hogy a Google rendszerben elfoglalt előkelő helyezésed sok látogatót hoz, a sok látogató pedig bevételt termel a Google rendszerében. Sajnos a hírportálok nagy része ráállt a kattintás vadászatra, ezért a komolyabb oldalak is kénytelenek időről időre hangzatos címek alatt gyenge tartalmú oldalakat is feltölteni.

 A hírek forrása is lehet marketing eszköz, ha megfelelő módon használják azt. A Google kereső szolgáltató a híreket is indexálja és külön oldalon összegyűjti azokat, kölcsönös marketing megfontolásokból, de végső soron mindíg a monopolhelyzetben lévő lesz a nyertes. Alapvető kulcsszavak: Google News mindennap, Hírek a marketingről, AdSense kampány, marketing reklám, kampány tervezés, reklám spott, hírportál weboldal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése