Számítóközpont a gyárban |
Számítóközpont az üzemben
Az elektronikus adatfeldolgozásnak a mobiltelefon és a számítógép megjelenése előtt, marketingformái és üzemtípusai kristályosodtak ki, amelyek azonban üzemenként, szolgáltatónként és szakmánként, „szervertermenként” egymástól teljesen eltérő is lehetett. Három üzemi, gyári formát ismertünk:
- üzemi számítóközpont
- társas számítóközpont
- bér számítóközpont.
Az általános eltérés a szervezeti formából, a marketing sajátosságokból, az adatok tömeges feldolgozásából adódott. Fontos volt, hogy az adatfeldolgozást házon belül vagy házon kívül, küldött üzenetek formájában oldották-e meg.
A korabeli üzemi számítóközpontok csak egyetlen üzem számára tevékenykedtek. Ez a tömeges adatfeldolgozó központ tartozhatott egyedi üzemhez, szolgáltatóhoz, vagy konszernhez, amelyen belül az üzem, illetve a konszern több része egy számítógépközponttal dolgozott.
A vállalatoknál és üzemeknél kötelezően működnie kellett egy „automatizátornak”, aki az automatizált munkafolyamatokat hatékony módon megtervezte és megszervezte.
A társas számítógépközpontok ugyanúgy működtek, mint az üzemi számítóközpontok, azzal a különbséggel, hogy a számítógép teljesítmény kapacitását külső szakemberek, cégek, szolgáltatók is igénybe vehették. A megtérülés szempontjából fontos, hogy a számítógép központ kihasználtsága közelítsen a száz százalékhoz.
A kommunikáció az üzemen és gyáron belül is rendkívül fontos volt, hogy ne végezzék el többször ugyanazt a munkafolyamatot a számítógépen, fölöslegesen leterhelve ezzel az adatközpontot.
A korai számítógépek működtetési formái és a legjobb marketing lehetőségek. Az adatfeldolgozás és a tömeges számítástechnikai marketing korai megoldásai, az okostelefon, mobiltelefon és az SMS megjelenése előtt, mindenki számára érdekes, tömeges formában leírva. Érdekes és figyelemre méltó témák olvasáshoz: tömeges, számítógép, központ, SMS küldés, üzem, marketing.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése