2016. június 30., csütörtök

Színes ablakok házban, télikertben és teraszon

Műanyag ablak profil
Fautánzatú és hagyományos műanyag ablakprofil

Laminált műanyag ablakok


A modern nyílászárók nem csak technikailag és mechanikailag tökéletesebbek a korábbiaknál, de anyagukat tekintve is nagy változásokon estek át.

Sok esetben van szükség arra, és nem csak esztétikai szempontból, hogy különböző színű ablakokat vagy ajtókat építsünk be lakóházunkba, lakásunkba.

A teraszbeépítést leggyakrabban fehér színű műanyag nyílászárókkal oldják meg a télikertépítő specialisták, szakemberek, de a homlokzatok bizonyos esetekben megkövetelik a természethez közeli színek használatát.

A műanyag ablakok és ajtók színezésekor általában valamilyen fa utánzatot alkalmaznak. A különleges és természetes hatás érdekében különleges fóliával vonják be az ablakprofilt.

Az olcsóbb megoldásoknál az alap fehér ablakprofil külső oldalát vonják be valamilyen, a fák erezetét és színét utánzó akril-fóliával. A tökéletes hatás érdekében, és azért, hogy a helyiségekben az ablakok belső oldala is természetesnek tűnjön, egy drágább módszer használatával a műanyag ablak és ajtó profilok mindkét oldalát különleges akril-fóliával vonják be. Ilyenkor az ablakokat nem fehér színű profilból készítik, hanem anyagában színezett műanyag kereteket használnak.

2016. június 29., szerda

Személyautók ajtói, ablakai

Autó ablak biztonsági üveg törés
Biztonsági üveg baleset után

A biztonságos autóvezetés, a technológián is múlik


A személyautók megjelenésével egyidős a futóverseny a biztonságosabbá tételük érdekében, miközben egyre nő a közlekedés sebessége.


Az első személyautón sem ajtó, sem ablak nem volt, igazából egy átalakított tricikli volt, ami nem is bírt felmenni a dombra két utasával. A mai járművek ereje és sebessége nehezen felfogható és megfogható. A gépjárművek vezetése közben fellépő erők könnyedén összecsavarják, felgyűrik vagy eltörik a fém alkatrészeket, természetes tehát, hogy az üveg részek, az ajtók ablakai és a szélvédő még ennél is könnyebben rongálódhat.


A karosszéria esetében a tervezők és gyártók erősítéssel, merevítésekkel próbálkoztak, a üvegek és ablakok esetében a sérülések megakadályozása volt a cél, ha nem lehet takarékos és ésszerű módon megerősíteni az üvegfelületeket.


Természetesen a jelenlegi megoldások mellett elérhető már a „golyóálló” biztonsági üveg, amely egy komolyabb lövedék energiájának is képes ellenállni, ez az üvegtábla azonban jelentősen megnövelné a jármű tömegét és árát, ezért nem jelenthet alternatív megoldást. A jelenleg ismert módszerekkel olyan ablakokat gyártanak, melyek minimális sérüléseket okoznak közlekedési baleseteknél.

2016. június 24., péntek

A hírek forrása is lehet marketing eszköz

Hírek a Google keresőjében
A Google Hírek weboldala

 Google is segít összegyűjteni a híreket


A legtöbb fiatal kiválaszt néhány hírportált, amit rendszeresen követ. Ezen kívül a közösségi oldalakon informálódnak, általában a Facebookon.

A hírek keresése is prioritássá vált a Google keresőjében is. Némileg ugyan más szabályok vonatkoznak a hírek rangsorolására, mint az egyéb tematikus oldalak esetében. A friss hírek keresése bonyolult kérdés, hiszen a keresési rangsorba való bekerüléshez a Google kereső rendszerének indexálnia kell a híreket tartalmazó weboldalt. Mivel a rendszer a fontosabb hírportálokat folyamatosan figyeli, ezért a „breaking news” kategóriájú hírek egyszerre több forrásból, majdnem livetime jelleggel jelenhet meg.

A Google főleg marketing megfontolásból szeretne központi hírgyűjtő oldal lenni, ugyanakkor, mivel nem tartalomgyártó, ezért maximálisan támogatja a nagyobb hírportálokat. A támogatás egyik formája az AdSense hirdetés közvetítő rendszer, amely segítségével bevételhez juthatnak a hírportálok üzemeltetői.
A rendszer nagyjából úgy működi, hogy a Google rendszerben elfoglalt előkelő helyezésed sok látogatót hoz, a sok látogató pedig bevételt termel a Google rendszerében. Sajnos a hírportálok nagy része ráállt a kattintás vadászatra, ezért a komolyabb oldalak is kénytelenek időről időre hangzatos címek alatt gyenge tartalmú oldalakat is feltölteni.

Mobil marketing minden mennyiségben

Mobilmarketing SMS kampány
Reklám a titka mindennek

Tömeges SMS kampány, Facebook reklám és mobil weboldal

 

A kvk szektorban és különösen a startupoknál életbevágó lehet az olcsó, de hatékony marketingeszközök használata. A Google számára optimalizált weboldal létrehozása már alapvető követelmény, de ennél jóval többre van szükség. Az internetforgalom jelentős része tevődött át a mobil eszközökre, ezért olyan honlapokat kell készíteni, melyek mobil böngészők részére is optimalizálva vannak.

A marketing kampányok indításakor szempont, hogy a lehető legtöbb emberhez érjünk el, minimális költséggel. Erre jó megoldás a tömeges SMS küldés, a mobil marketing kampány. Ennek a módszernek az előnye, hogy kompakt üzenteket tudunk eljuttatni leendő vásárlóinkhoz, és csak a kézbesített üzenetek után kell fizetnünk. Az SMS üzenetekből ezután a mobil vagy hagyományos weboldalra irányíthatjuk a klienseket, ahol már több információhoz juthatnak.

A vállalkozás vagy cég termékétől vagy szolgáltatásának fajtájától függően, érdemes lehet mobil applikációk, újabban instant mobil alkalmazások készítése. Egy példa az okostelefonos applikációs marketingre. A télikertépítők készíttetnek egy applikációt, melyben nagy mennyiségű elkészült télikert fényképe található. Valójában nincs is szükség egyéb funkcióra, mondjuk nyílászáró tervező funkciót is elhelyezhetünk a programban, de a fényképek már elvégzik a reklámmunkát.

2016. június 23., csütörtök

Generációs felelősség az adósságcsapda

Marketing hitel egérfogó
Így kerülhetünk hitelcsapdában

A Z generáció a crowdfundingban „úszik el”?


A 2. világháborút megért generáció tagjai megtanulták beosztani azt, amijük volt. Az emberi élet értéke és a hétköznapi élethez szükséges dolgok megléte is örömet okozott, emellett megpróbáltak mindig tartalékolni, mert „ki tudja, mit hoz a holnap”.

A világháborúk utáni időszakban jött az aranykor, a kapitalizmus kiterjedése, amikor a folyamatosan bővülő gazdaságok azt az illúziót keltették, hogy soha többet nem lesz szűk esztendő. A gazdaság szárnyalása idézte elő az adósságpiramisok, adósság lufik és az adósságcsapdák kialakulását.

A gazdaság, üzleti élet résztvevői úgy érezték, hogy a gazdaság és bevételeik folyamatosan nőni, bővülni fog. Természetesen a marketing kampányok és a reklámok is ezt hangsúlyozták. Sokan úgy vélekedtek, hogy érdemes üzleti vállalkozásba kezdeni, kölcsönök felvétele árán is, egyrészt azért, mert a dübörgő gazdaság és az infláció kinőtte az adósságokat másrészt pedig azért, mert a bevételek bőven fedezik, sőt rentábilissá teszik a hitelfelvételt.

A világgazdaságban is elérkezett az a pillanat, amikor a korábban nyulaktól hemzsegő mezőn már csak éhes farkasok somfordáltak. Egy egész generáció maradt felvett, fedezetlen hitelek terhe alatt, amely természetesen nem olyan veszélyes és nem okoz akkora nehézséget, mint egy háború, de meg kell tanulni úgy élni, hogy megszabaduljanak a hitelektől.

A fiatalabb generációk ugyanakkor a hitelnek egy olyan fajtáját fedezték fel, amely első ránézésre nem is hitelnek tűnik. A közösségi finanszírozás, a marketingje szerint valójában csak előfinanszírozás. Meglátjuk, hogy mi lesz belőle.

2016. június 21., kedd

Játékok és játék konzolok marketingjéről

Nintendo NX játékkonzol
A Nontendo NX marketing rajza

Nintendo MX hírek és pletykák


A játékkonzolok piacára jellemző az aktív marketingkampányok lebonyolítása mellet a gerillamarketing alkalmazása is. A suttogópropagandát előszeretettel használják, hogy a vásárlók úgy érezzék, hogy valamilyen különleges dologhoz juthatnak hozzá, nagyon nehezen, illetve, hogy egy kiváltságos réteghez tartoznak.

Nyáron az uborkaszezon közeledtével, a reklámmal foglalkozó szakírók már nem a tömeges SMS küldés kampányt erőltetik, hanem talányos cikkek írásával próbálják a vásárlók figyelmét ébren tartani.
A mostani marketing flesh arra próbálta ráterelni a figyelmet, hogy vajon az új Nintendo NX hardver tekintetében milyen paraméterekkel fog rendelkezni, és a riválisokkal szemben mire lesz ez elég.
Természetesen a gyár reklámírói azt az elmés választ és nyilatkozatot ötlötté ki, hogy a Nintendo a játékok minőségét tartja szem előtt mindenkor.

Nem tudjuk még, hogy pontosan milyen hardver eszközöket raknak majd az új játékkonzol alá, annyi azonban bizonyos, hogy jövő év első negyedévében fog a boltok polcaira kerülni és a hivatalos megjelenés előtt a gyártók a mobil marketing minden formáját bevetik majd, hogy a terméküket népszerűsítsék.

Marketingesek vizsgálják az okostelefonos applikációkat

Instant alkalmazások Google Android
Android Instant Apps

Moduláris alkalmazások a divatosak most


A Google marketing szakemberei egész kampányt építenek a moduláris tulajdonságok köré. Nem olyan régen a Google moduláris telefonját mutatták be egy nagyobb reklám kampány keretében, most pedig a moduláris vagy más néven instant applikációkkal próbálkoznak.

A reklámok és marketing kampányok megtervezésénél pontos felmérésekre és számokra van szükség. A tömeges SMS küldés mobil marketing egyik legjobban teljesítő eszköze. Az SMS kampány egyszerűsége az, amit a szakemberek alapul vettek az újfajta alkalmazástípus kidolgozásakor.

A „Használd és felejtsd el” programok struktúrájának lényege, hogy a felhasználókat a keresőoldalról – lehetőleg a Google keresőjéből – egyenesen a működő applikációba irányítsa, ezáltal az érdeklődők száz százalékát megtartani.

Ha bevezetésre kerül ez a fajta instant alkalmazásfajta, akkor az új kihívások elé állítja majd nem csak az alkalmazásokat tervező, marketing szakembereket, de a SEO szakembereket is. Az applikációkon belüli AdSense reklámok és a keresésoptimalizálás még meglehetősen új terület, ahol az új szakemberek is megtalálhatják a számításukat.

Megindult a programozók versenye az instant applikációkért

Instant Applikációk okostelefonra
Instant Applikációk - "Használd és felejtsd el"

Új piac nyílt: "Használd és felejtsd el" applikációk


Az Applikációs marketing egy teljesen új szegmense jelenik meg a nagyon közeli jövőben. Egyes szakemberek szerint néhány hónapon belül bevezetésre kerülhetnek az instant applikációk és leválthatják a jelenlegi natív alkalmazásokat.

A marketinges szakemberek már egy jó ideje dolgoznak azon a problémán, hogy az alkalmazások telepítése közben minden egyes beavatkozást igénylő párbeszédablak bizonyos számú felhasználót ijeszt el a további használattól. Arra jöttek rá a Google marketing szakemberei, hogy a maximális profit érdekében az Applikációknak kereshetőeknek kell lenniük a Google oldalain, különöse a mobil felületen kell magasabb prioritást kapniuk.

A látogatók érdekében pedig úgy döntöttek, hogy az eddigi telepítést teljes egészében kiveszik a folyamatból. A Flash és webes alkalmazásokhoz hasonlóan az okostelefonra készített instant applikációk is, azonnal indulhatnak a webes felületen elhelyezett linkre kattintva.

Az el természetesen egyáltalán nem újdonság, és csupán a technológiát kellett az igényekhez igazítani, de úgy vélik, hogy hatásos marketing stratégiát sikerült kidolgozni, amely a tömeges SMS küldés marketingértékével lehet egy súlycsoportban.

2016. június 19., vasárnap

Nyári munkák a télikertben

belső árnyékolás télikert teraszbeépítés
Anyag rolók, árnyékolás a télikertben

A beépített teraszt árnyékolni és szellőztetni kell


A nyári melegben is kellemes, hűs hely lehet a télikert, ha megfelelően gondoskodunk az árnyékolásról és rendszeres időközönként szellőztetünk.

A legtöbben úgy tervezik meg a télikertet és a teraszbeépítést, hogy a nyári hónapokban egybe lehessen nyitni azt a kert többi részével, így kerülve még közelebb a kellemes természethez.

Előfordulhat, hogy a kívánságok alapján, vagy a telek adottságai miatt a télikertet vagy a teraszbeépítést a nyári melegben sem lehet, teljes egészében egybenyitni a kertel. Ilyenkor lehetőség szerint úgy tervezünk, hogy megfelelő legyen a természetes szellőzés vagy a szükséges berendezésekkel segítünk arra rá.

Ha belső árnyékolást használunk, és nincs megfelelően kiépített szellőztető rendszerünk, akkor rendszeres időközönként át kell szellőztetni a télikertet és a teraszt. A meleg és nedves levegő helyett hideg száraz levegőt kell beengedni.

A télikert építés és gyártás folyamatát a tervezés előzi meg. A télikert specialistával való konzultáció alkalmával eldől, hogy északi vagy déli fekvésű télikertet építünk-e, és annak milyen árnyékolásra lesz szüksége a nyári időszakban.

Dekázni is lehet a Facebook Messengerben

Facebook Messenger SMS foci
Mssenger-ben is lehet focizni

SMS küldés, sakk, kosárlabda és futballt is elrejtettek


A számítógépes játékok megjelenésével nagyjából egy idős a rejtett funkciók programozása. A programozók viccből, poénból vagy valamilyen egyéb, a programozással kapcsolatos okból elrejtenek saját készítésű programkódokat egy-egy nagyobb programban.

A Facebook Messenger-re az SMS küldés és fogadás funkció integrálása miatt figyeltünk fel, és ezzel kapcsolatban derülnek ki érdekes újdonságok.

A Windows 95-ben is volt már elrejtett repülőgép szimulátor. A Microsoft Office Excel programban kellet egy bizonyos kódot beírni, hogy a meglehetősen egyszerű játék a képernyőre kerüljön. A játékban, a megfelelő irányba repülve elérhettünk egy szigetet, ahol a programozók saját maguknak állítottak emléket.

A Facebook Messenger szolgáltatásban, ahogyan a lentebb ajánlott posztban is írják, sakkot és kosárlabdát rejtettek el az Applikáció készítői. Emellett egy érdekes dekázós játékot is találtunk. A kosárlabda játékhoz hasonlóan lehet a dekázást is előhívni. Küldjünk bármelyik ismerősünknek egy focilabda piktogramot, utána pedig érintsük meg azt, megjelenik a dekázós focis játék. A játékmenet meglehetősen egyszerű, a futball labdát úgy kell a képernyőn tartani, hogy megérintjük, ilyenkor ugrik egyet. Az érintések számát a program rangsorolja.

2016. június 17., péntek

A környezettudatos otthonok

Nap kollektor fűtés és meleg víz
Olcsó meleg víz napenergiával

Télikert és energiatakarékos fűtési megoldások


Az otthonok energiafelhasználásának csökkentése jelentősen csökkentheti a környezetszennyezést. Minden alkalommal, amikor olyan technológiákat alkalmazunk, melyek természetbarát megoldásokra épülnek, egyben jelentős pénzt is megtakaríthatunk.

A télikertépítés és teraszbeépítés jelentősen csökkentheti otthonunk energiaigényét, emellett testi-lelki egészségünk megőrzésében is jelentős szerepet játszhat. A környezettudatos ember a teraszbeépítés és télikertgyártás mellett minden olyan technológiát felhasznál, mellyel tisztábbá teheti, kímélheti környezetét.
Az energiatakarékos izzók használata és az újrahasznosítható vagy többször használható eszközök használata az egyik lépés a tisztább környezet felé.

A fűtési számla csökkentése és a káros anyag kibocsátás csökkentése érhető el, ha napkollektor segítségével fűtjük otthonunkat, melegítjük a használati meleg vizet is. A napenergia és a geotermikus energia felhasználása ma már nem ördöngösség, és nem is megfizethetetlen a hétköznapi emberek számára sem.

Csodálatos lenne, ha mindenkinek saját télikertje lehetne, és a meleg vizet és a fűtést ingyen kapná a tetőn található napkollektorok segítségével.

Tömeges SMS a Facebookról?

Mesenger SMS üzenet tömegesen
A Facebook SMS küldő rendszere
SMS küldésre is alkalmas az üzenetküldő program

A közösségi csevegési szolgáltatást nyújtó Facebook program a Facebook Messenger új funkcióval bővül. Az üzenetküldésben teljes monopóliumot akar szerezni magának a közösségi oldal üzemeltetője.

Miért fontos ez?


Marketing szempontból rendkívül előnyös lehet egy cég számára, ha applikációjába az okostelefon alapvető funkcióját is beleépíti, így ki tudja váltani teljes egészében az egyéb cégek által készített applikációkat és programokat. A marketing kampány részét képzik a szolgáltatásban ingyen biztosított érdekes rajzok és üzenet képecskék is. Az SMS küldés, mint szolgáltatás még mindig hihetetlenül népszerű, pedig a hanghívásokra használt „buta” mobiltelefonok ideje már régen lejárt. A legtöbb ember új és nagy teljesítményű okostelefont szeretne vásárolni. A felmérések szerint a fiatalok többsége évente szeretne új készülékre váltani.

Az Android rendszerbe integrált Facebook Messenger, mely integrálja magába az SMS küldés funkciót, valószínűleg nagyon sikeres lesz a fiatalok körébe. Az idősebb generáció szereti külön kezelni a két üzenetküldési formát, hiszen az SMS-t sokkal hivatalosabbnak érzékeljük, a többnyire ingyenes azonnali üzenetekhez képest.

A Facebook mint a digitális társadalom eszköze

Digitális életmód X, Y, Z generáció
A digitális generáció életmódja

A digitális nemzedékek összemosódtak


A X, Y és Z generáció tagjai, a digitális nemzedékek már felnőnek. Egyre több digitális bennszülöttnek van gyermeke, tehát közöttük már nincs akkora digitális szakadék. Míg korábban az internettől és az internetes eszközöktől bizonyos esetekben tiltották a gyerekeket, most ezek akár a fegyelmezés eszközévé is válhatnak.

A Facebook mint fegyelmező eszköz

A XXI. században a szülők nem tiltják gyermekeiket a WEB 2.0 használatától, sőt azokat ők maguk is többféle módon használják, kihasználják. Nem egyedüli eset, hogy a szülők a gyerek facebook oldalán posztolja ki a rossz tanulmányi eredményeket, ezzel megszégyenítve a tanulót.

A szülők különféle programokkal kémkednek a gyerek internet-használati szokásai felől, bár ezek az eszközök hatékonyan ellenőrizhetővé teszik a gyereket, jogi aggályokat is felvetnek.

A gyermekek mozgásának behatárolása, a levéltitok megsértése büntetendő cselekedet is lehet.

A generációs szakadékok eltűntek, a digitális társadalom egyre jobban használja és kihasználja az internet nyújtotta pozitív lehetőségeket. A gyerekek tanításába és hétköznapjaiba belefolyik a legújabb technológia nyújtotta pedagógiai lehetőség. A fejlődés ezen a szinten nem áll meg.

2016. június 16., csütörtök

Játszótér és játszószoba kialakítása

Télikert és beépített terasz játszószoba
Felnőttek is játszhatnak a kertben

A télikertben és a teraszon is játszhat a gyerek


A télikertekben és beépített teraszokon kialakíthatunk olyan területeket, ahol a gyermekek nyugodtan és biztonságosan játszhatnak. A gyerekek számára kialakított játszótérnek, több szempontnak is meg kell felelnie.

A télikertben kialakított játszószobában arra kell figyelni, hogy megfelelő árnyék és hőmérséklet legyen a gyerekek számára, hogy kellemesen érezzék magukat. A beépített teraszon és játszószobákban a fal mentén beépített szekrényeket készíthetünk a gyerekjátékok számára. Ne feledjük el, hogy ahogyan nőnek a gyerekek, egyre több játéknak kell helyet találnunk. A nagyobb faliszekrények és fali polcok, éppen megfelelnek erre.

A jó minőségű műanyag nyílászárókkal épített télikertben vagy beépített teraszon a gyerekek a kerthez és a természethez közel tartózkodhatnak, ugyanakkor könnyen felügyelet alatt tarthatjuk őket.

A kertben készített játszó tereken elhelyezhetünk hintákat, homokozót és pancsoló medencét is. Ne felejtsük el, hogy a gyerekek számára kialakított nyári, kerti medencék mélysége csak minimális lehet, hogy a gyerekek felügyelet nélkül se legyenek veszélyben.

iOS 10 és okostévé az Apple-től

Marketing kampány iOS 10 Apple iPhone
iOS 10 rendszer az iPhone-ra
Kütyük a nyárra is

 

Az Apple szeretné az IoT platformot meghódítani és riválisaival szemben előretörni az internet e szegmensében is. A most bemutatott OS programok leginkább ezt a célt szolgálják. Az Apple iOS 10-es operációs rendszere nem titkoltan azzal az ambiciózus tervvel készült, hogy megelőzze, vagy legalább csökkentse az Apple hátrányát az Androidos okostelefonokkal szemben.

Az Apple másik nagy újítása, hogy az okosotthonok irányításának középpontjába az okostévéket állítják. A HomeKit nevű rendszer központosít minden funkciót, és már profillehetőségeket is, beállítási csomagokat is tartalmaz. Például meg tudunk adni profilcímeket: romantikus, este, reggel, stb. és ezeken belül beállíthatjuk az egyes eszközök beállításait.

A marketing terén nagyon erősen igyekszik támadni az Apple, hogy fellendítse az eladásokat. Azon sem nagyon lepődnénk meg, ha nemsokára tömeges SMS marketing küldését is hadra fognák. Az online marketing egyébként is kiemelt helyet foglal el az okostelefon gyártók reklámpalettáján.

Ajtók és ablakok beépítése

Nyílászáró ajtó ablak beépítése
Ablak beszerelése, beépítése

Hogyan kell új ablakot betenni?

Az ajtók és ablakok beszerelése és behelyezése alapvetően szakemberek által végzet munka. A télikertépítéssel és teraszbeépítéssel, gyártással foglalkozó szakemberek készséggel elvégzik a szükséges méréseket, kívánságra legyártják és beépítik, beszerelik a nyílászárókat.

A műanyagból vagy fából készült ablakok beszerelése alapvetően hasonlóan történik, ha saját kezűleg szeretnénk ezt megoldani, akkor érdemes előtte elolvasni, hogy pontosan hogyan is történik a beszerelés. A télikertben, üvegházban és teraszon nagyobb üvegfelületekről és nagy nyílászárók beszereléséről beszélhetünk, ezért ezt mindenképpen szakemberek, télikert specialisták végzik el.

A pincében vagy kisszobában általában kisebb méretű ablakok találhatóak, ezek cseréjét egy ügyes kezű ember megpróbálhatja saját kezűleg kivitelezni. Az ablakok és ajtók rögzítéséhez szükséges kapcsokat bármely barkács-áruházban beszerezhetjük. A nélkülözhetetlen faékeket is megvásárolhatjuk, de feltételezhető, hogy aki saját maga szeretné berakni az ablakot, az rendelkezik annyi szakértelemmel és kézügyességgel, hogy készítsen néhány faéket.

2016. június 14., kedd

Kártya és kaszinó a reklámiparban

Francia történelmi kártya pakli
Marketing a kártyák világában

Kártyát és kártyával is lehet marketingezni

 

A kártyajátékok fontosságát jelzi, hogy a barokk kor uralkodói számára a stratégiai oktatás egyik eszköze volt a kártya. A több ellenfél ellen játszott stratégiai játék jobban megfelelt a kor kihívásainak.

A kártyajátékok marketing és reklám jelentősége meglehetősen sokrétű. Egy időben az uralkodók képét tették a kártyakép festők a kártyapaklira, hogy az alattvalók megismerhessék az uralkodó osztály képviselőit. A kártya marketing szerepe azért lehetett olyan jelentős, mert hatalmas néprétegek űzték.
Érdekes, hogy a kártyát már Zsigmond német-római császár udvarában is használták a reprezentáció eszközeként, az uralkodó egy 1430-as évekből való sorozaton, lóháton ülve látható a kártya királyaként.

Az 1683-as Bécsi török ostrom után megjelent kártyák a hadsereg dicsőséges diadalát ábrázolta, kiemelve az akkori hatalmi átalakulásokat Európában. Az alkotók olyan módon ábrázolták az eseményeket, mely magas tudásanyagot feltételezett a befogadók részéről, és természetesen a politikai tájékoztatás és befolyásolás volt a céljuk. A kártyafestő mesterek, tudásukat marketing célra használták fel, de ennek a marketing reklámnak az egyetlen és legfontosabb célja az uralkodók hatalmának megerősítése volt.

Érdekes információ, hogy az egyik legjobb kártyás a történelemben Casanova volt, aki megélhetésre is használta a kártyajátékot, de ez egy másik történet.

2016. június 13., hétfő

Népszerű focisták az EB-n

Marketing futball kampány a facebookon
Foci a Facebookon is

A labdarúgás, mint bevételforrás

Több alkalommal említettük már, hogy a labdarúgás és a labdarúgó tornák szinte egyetlen célja a turizmus fellendítése és a profit megteremtése.

A marketingesek kidolgozott kampányainak hála nem csak a jegyeladásokból és a tévés jogok értékesítéséből kapnak pénzt a klubok, csapatok, országok és szövetségek, hanem a hatalmas mennyiségű ajándéktárgy értékesítésből is.

A marketinges szakemberek elérik azt, hogy a futballszurkolók megvásárolnak méregdrágán sok olyan tárgyat, melyre semmi szükségük sincs. A reklám szakemberek a kampányokhoz felhasználják a népszerű csapatok még népszerűbb játékosait. A focisták éves szinten több millió euróhoz jutnak a reklámokban való szereplésért cserében.

A futballistákat népszerűségükhöz mérten díjazzák. Egy-egy játékos népszerűségét a Facebook oldalukat like-olók számából is lemérhetjük. A Facebook most kiadott statisztikájából megtudhatjuk, hogy melyik labdarúgót hány szurkoló követ. A marketing kampányok megtervezésekor ezek a számok fontos támpontokat jelenthetnek a szakemberek számára.

Érdekes következtetések mellet, nagyobb profitot tudnak kifacsarni a most zajló, 2016-os labdarúgó Európa-bajnokságból is.

A Lenovo is moduláris telefont tervezett

Motorola Moto Z hátlapja marketing
Hátlapok, modulok a Moto Z-hez

Marketingfogás vagy hasznos kütyü?

A Motorola utódjának szánta a Lenovo a Moto Z és a Moto Z Force telefonokat, melyeket a Google moduláris telefonjának a mintájára cserélhető alkatrészekkel láttak el.

A most érkező telefonok SMS küldésre természetesen tökéletesen alkalmasak, de már régen nem az alapvető mobiltelefon funkciók miatt veszik az okostelefonokat a vásárlók. A marketing szakemberek megpróbálnak olyan újdonságokat belevinni a készülékekbe, amitől azok még kelendőbbek lesznek.

A Moto Z egy remek, vékony készülék, mely azonban a felhelyezhető moduloknak köszönhetően elég szépen megvastagodhat. A hátlapi modulok biztonságos és tartós rögzítését mágnessel oldották meg a tervezők. Az értelmesnek tűnő modul, a külső plusz akkumulátor, hiszen egy hosszú túrán rengeteg kapacitásra lehet szükségünk a fényképek készítéséhez és a zenehallgatáshoz. Ugyanakkor véleményem szerint a jó minőségű belső akkumulátor mellé vásárolt akkubank sokkal jobb megoldásnak tűnik, mint a telefon plusz akkumulátorral történő „vastagítása”. Talán ezt nem gondolták át kellő alapossággal a reklám marketing tervezői.

A másik érdekes modul a nagy teljesítményű, felcsatlakoztató külső hangszóró. Úgy gondolom, hogy ez a fiatalok körében talál majd vásárlókapacitásra, de a fizetőképes lakosságnak nem nagy részét mozgatja majd meg.

Nagyon remélem, hogy a Google és a Lenovo is kifejleszt majd értelmes kiegészítő modulokat telefonjaikhoz.

2016. június 12., vasárnap

Az egészségturizmus Kárpátalján

Csán Kárpátalja üst fürdés egészség gyógy turizmus
Egészségturizmus Kárpátalján csánozva

Rónafüred elfeledett üstjei


A kárpátaljaiak néhány éve egy 17. századi hagyományt elevenítettek fel Rónafüreden (Lumsorin). Az üstben fürdés valójában nem magyar találmány, de a Kárpátok hegyei között már eleink is keresték a gyógyulás lehetőségeit, és az idelátogatók a hegyek között a tiszta levegőn gyógyíthatták testüket, lelküket.

A kis hegyi faluba látogatva a turisták meglepődnek az elnevezésen: Rónafüred. Apró patakocska csordogál a falu mentén, a hegy lábánál. Nem neveznénk fürdőnek a megannyi itt található csodálatos vízesés miatt sem. A falu nevét az 1600-as években kialakított üstben fürdés gyógykúrának köszönheti.

A régi lekvárfőző üstöket ásványvízzel töltik meg, és ebben párolják a klienseket. A gyógyulásra vágyók számára a legjobb időszak a téli fagyások ideje, ekkor ugyanis kontrasztfürdőt vehetnek a jéghideg, télen sem befagyó patakvízben.

Rónafüred egy csodás apró hegyi falucska Ukrajnában, Kárpátalján a Perecsenyi járásban. A helyi lakosok többsége már elköltözött innen, a házikókat pedig bérbe adják az ide látogató turisták számára. Megtalálható itt a drága szállodától kezdve, az olcsó faház komfortfokozatáig mindenféle építmény.

Szomorú, hogy az ide vezető út állapota siralmas, a tömegközlekedés pedig kritikán aluli, mégis érdemes ide ellátogatni.

Applikáció figyelmeztet a terrorveszélyre

Terror veszélyre figyelmeztető applikáció
Felirat hozzáadása

Az franciaországi Európa-bajnokságra készül a rendőrség

 

Marketing és mobilmarketing technológiákat is bevet a francia rendőrség, hogy a Franciaországba érkező turistákat futball szurkolókat megfelelően tájékoztassa a terrorfenyegetettségről, és ellásson mindenkit a megfelelő információkkal vészhelyzet esetére.

A tömeges SMS üzenetküldés mellet a tájékoztatás egyik formája az okostelefonokra telepíthető applikációk. Ezeknek a programoknak a segítségével hangtalanul figyelmeztetheti a rendőrsé a szurkolókat, ha a környékükön támadás történik. Fontos, hogy a program segítségével utasításokat adhatnak a bajban levőknek, hogy mit kell tenniük.

A terrorizmus elleni harc egyre szerteágazóbb, és egyre komolyabban kell venni. A tömegkommunikáció és a marketing minden formáját használni kell, hogy a társadalmat megfelelő módon tájékoztathassuk a veszélyekről. A tömegtájékoztatás felelőssége az is, hogy a megfelelő felvilágosító kampányok segítségével megakadályozzák a fiatalok csatlakozását terrorszervezetekhez. A figyelemfelhívás és az üzenetek célba juttatása talán esélyt adhat arra, hogy minimálisra csökkenthessék a fenyegetettséget.

Mire jó a pergola?

Kert pergola építés tervezés gyártás
Étkezőasztal a pergola árnyékában

Kertünk dísze a saját készítésű pergola

Mi az a pergola? A nyári melegben gyakran menekülünk a kert magányába. Megfelelő napvédő alkalmatosság alatt kellemes pihenést és jó szórakozást nyújthat a pergola, a szoba nyújtotta kényelemmel párosulva.

A télikertépítés és a teraszbeépítés olyan kerti munka, melyet mindenképpen szakemberekkel kell elvégeztetni. A pergola építése azonban saját kezűleg is megoldható, minimális anyag igénnyel.

A pergola segítségével meghitt zugot alakíthatunk ki a kertben, ahová nem láthatnak be a kíváncsi tekintetek, és nem utolsó sorban kerti növényeink számára is megfelelő állványt rögtönözhetünk.

A lakóházak és a kert kapcsolatának megfelelő kialakításával nem csak kertünk válik rendezettebbé, de közérzetünkre és egészségünkre is jótékony hatást gyakorolhat. A gondosan megtervezett kerti pergola alatt sokkal jobban esik a pihenés, ez nem egyszerű marketing kampány szöveg. A meleg nyári napon, egy jó könyv társaságában, esetleg a tablettel kiülhetünk, kifeküdhetünk a pergola árnyékába, és elolvashatjuk az érkező tömeges reklám SMS üzeneteket is. Ne feledjük el, hogy sütögetésre vagy grillezésre nem alkalmas a pergola alatti árnyék, mert a füst és a hő károsíthatja futónövényeinket.

A kerti grill számára készítsünk külön teraszt, a pergola alatt pedig jóízűen elfogyaszthatjuk a megsült ételeket.

2016. június 10., péntek

A szoftver marketing új irányai

App store marketing kampány SMS küldés
A jó alkalmazás pénzbe kerül

Az okostelefon applikációké a jövő


Az Apple marketing kampányáért felelős szakemberek új módot találtak arra, hogy ösztönözzék az applikáció készítőket a szoftverek folyamatos fejlesztésére. A csodafegyver a havidíjas előfizetés.

A jelenlegi rendszerben az alkalmazásboltokban kétféle applikációt találunk, az egyik a teljesen ingyenes, a másik a fizetős. Természetesen előfordulnak ezek hibridjei is, ez azt jelenti, hogy az ingyenesen telepített programok korlátozott eszköztárral működnek, és a kiterjesztett lehetőségekért kell fizetni. Ez a megoldás rövidtávon mindenkinek előnyös, az okostelefon applikációk kezdeti időszakában pedig bevételhez juttatott sok olyan csapatot, akik hobbiból készítettek mobiltelefonos applikációka. Addig rendben is van a dolog, hogy egy csapat megír egy jó kis SMS küldő applikációt, majd a marketingeseik ezt egy remek kis kampány keretében eladják, de mi történik akkor, ha az Android vagy iOS rendszert fejleszti a gyártó? Mi van akkor, ha valamilyen hibát találnak a programban?

Az Apple most azt szeretné elérni, hogy az egyes applikációk mögött állandó szoftverfejlesztő műhelyek álljanak, amelyek az újabb telefonokhoz, iOS-rendszerhez és a változó igényekhez alakítsák a programokat. Ennek érdekében bevezetik az applikációkon belüli reklámhirdetéseket és a programok letöltése nem egyszeri fix áru lesz, hanem előfizetési díjat kell majd fizetni.

Az új marketing rendszer előnyeiről és hátrányairól mindenki maga győződhet majd meg.

2016. június 9., csütörtök

Kapu futórózsának a kertben

Kert télikert rózsakapu boltív építés
Kertünk díszei a rózsakapuk, boltívek.
Lugason, télikertbe és házakon is jól mutatnak

 

A futórózsák kertünk egyik legszebb és legkedveltebb virágai. Ott is tarkán díszelegnek, ahol egyéb rózsák nem maradnak meg. További előnyük, hogy egészen őszig folyamatosan virágoznak. Nincs önálló kapaszkodókacsuk, ezért a tőhajtást a kívánt magasságig tartóállványra kell rögzíteni, kötözni.

Különösen szépen mutatnak a kertben, télikertben vagy teraszon a futórózsák egy szabadon álló ívelt kapun, amely egyszerűen a földre állítható vagy beásható, gyártást vagy építést nem igényel.

Ilyen ívelt kaput bárki, csekély kézügyességgel készíthet.

A rózsalugas elkészítésének lépései a kertben, teraszra:

  • Két darab 6 méter hosszú betonvasat, (gömbvasat) szerzünk be.
  • 3x3 cm-es falécet szerzünk be, melyet negyven centiméteres darabokra vágunk.
  • A betonvasat fa vagy hordó körül félkörívre hajlítjuk.
  • A lécekre, a szélektől számítva 2 cm távolságban a betonvas átmérőjének megfelelő fúróval lyukat fúrunk.
  • A léceket felfűzzük, és vékony huzallal a betonvasra erősítjük.
  • A léceket színes festékkel vagy lakkal vonjuk be az időjárás viszontagságaitól megóvandó. 
Ha a télikert helyett a kertben állítjuk fel a rózsakaput, gyönyörű és üde színfoltja lesz otthonunknak.

Ablaktisztító játék Androidra

Télikert műanyag ablak tisztítás
Ablaktisztító játék vagy játék az ablaktisztítás?

Okostelefonon is tisztogathatunk nyílászárókat


A műanyag ajtók és ablakok tervezése és dizájnja elvégezhető okostelefonon található Androidos applikáció segítségével. Ezek között a programok között találhatunk olyanokat is, amikkel ablaktisztítást játszhatunk. Ezek nem túl bonyolult vagy addiktív játékok, de ha valakinek nem elég az otthoni ablakok tisztán tartása, akkor letölthet egy párat ezek közül.

Az ablaktisztítást imitáló játékok alapvetően két félék. Az egyik fajta, egy ügyességi applikáció, ahol az a dolgunk, hogy a felhőkarcoló oldalán gyorsan emelkedő kosárban ülve, ügyesen megérintsük az elsuhanó koszos ablakokat, amit a minket megszemélyesítő emberke gyorsan tisztára töröl.

Az ablaktisztítás másik változata az Androidos okostelefonokra, ahol különböző eszközök segítségével kell olcsón és optimálisan megtisztítani az ablakot. Minden egyes munkáért fizetséget kapunk, de a következő körben felhasználható ablaktisztító szerekért és eszközökért fizetnünk kell. Cél a tiszta ablakok és minél nagyobb bevétel elérése.

Nagyon meglepő lenne, ha egy nagyobb télikerttel rendelkező háziasszony ilyen applikációt töltene le a telefonjára, de megeshet, ezért írtam most ezt a posztot, nem volt vele semmilyen marketing reklám kampány célom. Ha valaki olyan szerencsés, hogy nem kell nyílászárókat tisztítania, mert a bébiszitter vigyáz a gyerekre és a bejárónő elvégzi a takarítást, az inkább töltsön le póker vagy kaszinó játékokat online.

2016. június 8., szerda

Sok van a Point-and-click játékokban

Szereplők a trónok harcában
A Trónok harca családfája
A Trónok harcával tért vissza a Telltale


A népszerű saga indulása óta adta magát, hogy egy jó PC-s játékot készítsenek belőle. Az HBO a Telltale céggel állapodott meg, hogy egy jó Point-and-click játékot készítsenek.

A történet szövése a játékos beavatkozásaitól függ, tehát a játékos bármilyen történetet kialakíthat. A Telltale Trónok harca játékában öt karakter bőrébe bújhatunk, é a karakterek kölcsönhatását a mi cselekedeteink határozzák meg. A műfaj már majdnem feledésbe merült, ezt keltheti újra életre a népszerű tv sorozat alapjaira épülő program. A játék és film ötvözete különös hangulatot áraszt, melyre külön kampány alapoznak a marketinges szakemberek.

A gyártónak sikerült a p-n-click mechanikáját egy olyan közeg számára is elérhetővé tenni, ami egy képességpontokra, fegyverkovácsolásra meg karakterfejlesztésre összpontosító RPG láttán arról panaszkodik, hogy őt ez az egész nem érdekli. A dolog másik érdekessége, hogy a fejlesztőknek nincs konkurenciájuk ebben, így abszolút monopolhelyzetben építgethetik a saját kis sikertörténetüket.

A film történetszövése egyre bonyodalmasabb, és az ármánykodásnak hála egyre kuszábbá is válik, ezért feltételezzük, hogy tovább fog bonyolódni a játék története és egy monumentálisabb részt is elkészítenek.

A Microsoft árukapcsolása a Google-re emlékeztet

Microsoft projekt menedzsment programjai
A Planner képernyőjén az üzenetek
Megjött a Projekt Planner az Office 365 csomagban

A Microsoft sokat változtatott marketing és üzletpolitikáján az utóbbi időben. A cégtől érkező üzenetek sok esetben meglepőek is voltak. Korábban az Android okostelefonokhoz jelentős online tárterület járt ingyen, melyet a cég most lecsökkentett, ugyanakkor az Office előfizetők számára 1 évre 1 TB-t biztosít.

Érdekes, hogy az otthoni és az egyszemélyes verzió között 33 százalékos árkülönbség van, miközben az otthoni verziót 5 számítógépen, táblagépen és okostelefonon is használhatjuk. Lehetőségünk van egyszeri díjért megvásárolni a programcsomagot, de akkor egy csomó online szolgáltatásról le kell mondanunk. A havidíjas változat esetében havi hatvan ingyen percet is kapunk a Skype online üzenetküldő rendszerében.
A tömeges munkavégzés és a projektmenedzsment kezelésére a Planner programot használhatjuk, mely az irodai csomagban érkezik.

Érdekes lehetőség, hogy a Microsoft Office programcsalád minden egyes programját külön is megvásárolhatjuk. Letölthető külön-külön: Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Publisher és Access.

Kompatibilitás kérdése


Korábban gyakran előfordult, hogy az egyes Office verziókkal létrehozott dokumentumokat nem lehetett megnyitni a korábbi verziókban. A Microsoft termékei a 2007-es programverziótól hátrafelé is kompatibilisek, nincs szükség külön segédprogram letöltésére a fileok megnyitásához.

2016. június 5., vasárnap

Fallout, játék a 3. világháború után

Fallout világháború rajz
TV-képernyő a 3. világháború után.

Az apokalipszis után is van élet?

A Fallout nevű játksorozatot az Interplay Entertainment, Black Isle Studios, Micro Forté, Bethesda Softworks és az Obsidian Entertainment készítette el. A játék a 3. világháború utáni, amerikai atomtélben játszódik, a kihalt földön. A játék népszerűségére jellemző, hogy az 1997-ben elkészített első részt még három követe, az utolsó 2015-ben jelent meg.

A számítógépes játék program története során a következő platformokon volt elérhető: DOS, Windows, OS X, PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox, Xbox 360, Xbox One.

A játék sajátossága, hogy bár a 3. világháború utáni, poszt apokaliptikus nagyon távoli jövőben játszódik, hangulata és stílusa a XX. század 40-50-es éveiben uralkodó tömegkultúrájának retro-futurisztikus stílusában készült el.

A marketingesek és dizájner stratégák tanácsai nyomán a virtuális világ szabadon bejárható, a feladatokat teljesen autonóm módon, saját akaratunk szerinti sorrendben oldhatjuk meg.

A Fallout játékban a harmadik világháború 2077. október 23-án tör ki. Az ENSZ megszűnik, az USA elfoglalja Kanadát, Euróba harcol Ázsiával, Kína pedig elfoglalja Alaszkát.

Érdekesség, hogy 2015-ben megjelent a Fallout Shelter Android és iOS operációs rendszerekre, okostelefon és tablet felhasználók számára.

Google Android Appok futball szurkolóknak

Marketing UEFA applikáció SMS futball eb
Olyan információkat is megtalálsz, amit nem is keresel!

Elér téged a marketing a labdarúgó Európa-bajnokság alatt is


Számomra egy kicsit érthetetlen az a hatalmas láz, ami a szurkolókon erőt vesz a nagyobb tornák alkalmával. Természetesen a különböző szövetségek, a FIFA és az UEFA is igyekszik maximális fordulatszámra kapcsolni a marketing reklám gépezetet, hogy a focit szerető nézők jó sok pénzt költsenek el.

A szurkolói fanatizmus odáig terjed, hogy akár több ezer kilométert is utaznak a meccs helyszínére, hogy ott biztassák országuk csapatát a labdarúgó Európa-bajnokságon. Idén Franciaország ad otthont a mérkőzéseknek, ahová több millió turistát várnak, akiktől hatalmas extra bevételt remél az ország.

A szervezők megkezdték a szurkolók informálását mobil marketing eszközökkel is. A Google applikációs boltjában már elérhetőek azok az okostelefonos programok, melyek segítségével minden információ elérhető a meccsek helyszínéről, a csapatokról, stadionokról, futballistákról, stb.

Az UEFA egy olyan appot is elkészített, melyben a Franciaországi helyszínekhez közeli kulturális, gasztronómiai és egyéb szórakozási (pénzköltési) lehetőségeket is feltüntették.

Ezt nevezzük mi tökéletes e-marketing reklám kampánynak.

Kerti medence fedése és beépítése

Medence terasz télikert fedés beépítés
Teraszhoz épített medencefedés

Fontos a technológia és a használhatóság

Akinek van bármilyen típusú medencéje, az tudja, hogy milyen nehéz megfelelően tisztán tartani azt. Nagyon sokféle drága vegyszerre van szükség, nem beszélve arról, hogy rendszeresen fölözni kell a tetején úszó idegen tárgyakat, leveleket, bogarakat, esetleg csigákat. Könnyen belehullhatnak a gyümölcsfák termései a vízbe, melyek hatására a helytelenül megválasztott PH-értéknek köszönhetően tenyésztelepek is kialakulhatnak.

A medencék fedésének leggyakrabban alkalmazott módjai az egyszerű tető építése és az üvegezett pavilonos megoldás. Mindkét rendszernek megvannak a maga előnyei és hátrányai is. Az egyszerű tetővel történő, félig nyílt típusú fedésnek köszönhetően közelebb maradunk a természethez, ugyanakkor télen nem használható a víz, csak ha költséges vízmelegítő berendezéseket szerzünk be.

A teljesen zárt medencebeépítésnek ugyanakkor megvan az az előnye, hogy télen akár trópusi éghajlatot kedvelő növényeinket is elhelyezhetjük itt, a meleg párás levegőben.

2016. június 4., szombat

Világuralomra törnek a Google termékek

Google Android Skynet
Ez nem azaz Android!

Ébredezik a Google Skynet

A Globalizáció ellen tüntetők fel sem fogják, hogy a politikai hatalom mellett egy teljesen más típusú világhatalom van kialakulóban. Az életünket, munkánkat és szabadidőnket egyre jobban behálózza a digitális, információs technológia. Az okos kütyük piacán is kiemelkedik a Google által nyújtott szolgáltatások túlzott dominanciája.
A hétköznapokba a keresőalgoritmusain keresztül lopta be magát a cég, de szépen lassan minden Internetes technológiában megkerülhetetlen szereplővé vált. Vezetői rájöttek arra, hogy a szoftverek és szolgáltatások mellett a technológiát is uralniuk kel. A Google ezért világszerte szerverközpontokat létesített, melyek számítási kapacitása jelen pillanatban összehasonlíthatatlanul nagyobb bármilyen más szerverszolgáltató bázisával. A hétköznapi életbe történő beszivárgás egyik nagy előnye, hogy minden platformon a saját termékeit tudja reklámozni és felkínálni a cég.

Lustaságból ártunk magunknak vagy ez a jövő?

A Google által nyújtott széleskörű és fejlett szolgáltatások használatával a legtöbb feladatot könnyen és pontosan tudunk végrehajtani. A cég által fejlesztett Android rendszerű telefon az életünk és identitásunk középpontjává vált. A Google okostelefonjával nyithatjuk otthonunk zárjait, az a kulcsa minden kommunikáció csatornánknak, és az Androidos autót is csak annak segítségével tudjuk beindítani.
A következő szűk évtizedben fog kiderülni, hogy a Google olyan szerepet játszik majd az emberiség történetében, mint a könyvnyomtatás vagy az elektromos áram feltalálása, vagy pedig valóban megalkottuk a Skynet-et.

2016. június 2., csütörtök

Ukrajnai labdarúgás

Ukrajna labdarúgó válogatott mez
Az ukrán válogatott hivatalos meze
Ukrajnában a bajnokságot 3 főbb osztályban játsszák a klubcsapatok. A legfelsőbb osztály a Premier liga, ez alatt van az első és második liga.
A liga meccseit a Premier liga nevű szövetség bonyolítja le, évente 14 csapat részvételével. A 8 szezon, a 2015/16-os július 17-én kezdődött. A legeredményesebb csapatok a Kijevi Dinamó és a Donec Sahtar, rajtuk kívül a Szimferopol Tavria tudott nyerni 1992-ben.
Érdekességek:
Az ukrán premier liga 13 ezer lőtt gólnál tart, ezt a kárpátaljai „Hoverla” csapat csatára lőtte. A kárpátaljai csapat székhelye Ungváron az „Avantgard” stadionban van, mely 11 ezer férőhellyel rendelkezik.
A mérkőzések nézőszáma 2012-ig folyamatosan nőtt, akkor átlagosan 13 ezer ember járt meccsre. Azóta folyamatosan csökken a nézőszám, jelenleg 6 ezer néző kíváncsi a mérkőzésekre.
Az ukrán válogatott a Fifa-világranglistáján a 19. helyen szerepel.

2016. június 1., szerda

A Banki műveletek mozgatórugója

Bankrendszer és bankhejzet
Kínában sincs mindenki tele pénzzel
A Bankok a gazdasági válság óta egyre nagyobb bajba kerülnek. A bizonytalan árfolyamok és az elszegényedő ügyfelek gyakran bedőlő hitelei, nagyon rossz hatással van a mérlegben kimutatott nyereségükre. Sok intézet és intézmény megpróbál átlátható és takarékos gazdálkodásra váltani, hogy kikerülhessen a negatív spirálból, de nem sok sikerrel.

A z generáció meghatározása

A Z generáció kialakulása
Generációs zűrzavar
Az első magyar Z generációs csecsemők születését az 1995-ös évre teszik a tudósok, kutatók. A generációváltás természetesen szoros kapcsolatban van egy-egy régió fejlettségi szintjével. A Z generáció csak ott tudott kialakulni, ahol a tagjai használhatták az internetet, a számítógépet. Érdekes kérdéseket és meglátásokat feszeget a témában ez a blogposzt, melyet lejjebb ajánlok.

Klónozta a Facebook-ot Korea

Egy új tömeges marketing kampány készül?
Az Észak-Koreai diktátor is rájött arra, hogy az embereknek a legnagyobb szigor és fegyelem mellett is szükségük van szórakozásra. A közösségi oldalakon lógva szórakozhatnának a kiváltságos, a rendszerhez hű alattvalók. Azonban, mivel nem lehet a marketinget és a szabadságot csak új beengedni az országba, ezért saját fejlesztésű, fapados Facebookkal próbálkoznak.