2016. június 23., csütörtök

Generációs felelősség az adósságcsapda

Marketing hitel egérfogó
Így kerülhetünk hitelcsapdában

A Z generáció a crowdfundingban „úszik el”?


A 2. világháborút megért generáció tagjai megtanulták beosztani azt, amijük volt. Az emberi élet értéke és a hétköznapi élethez szükséges dolgok megléte is örömet okozott, emellett megpróbáltak mindig tartalékolni, mert „ki tudja, mit hoz a holnap”.

A világháborúk utáni időszakban jött az aranykor, a kapitalizmus kiterjedése, amikor a folyamatosan bővülő gazdaságok azt az illúziót keltették, hogy soha többet nem lesz szűk esztendő. A gazdaság szárnyalása idézte elő az adósságpiramisok, adósság lufik és az adósságcsapdák kialakulását.

A gazdaság, üzleti élet résztvevői úgy érezték, hogy a gazdaság és bevételeik folyamatosan nőni, bővülni fog. Természetesen a marketing kampányok és a reklámok is ezt hangsúlyozták. Sokan úgy vélekedtek, hogy érdemes üzleti vállalkozásba kezdeni, kölcsönök felvétele árán is, egyrészt azért, mert a dübörgő gazdaság és az infláció kinőtte az adósságokat másrészt pedig azért, mert a bevételek bőven fedezik, sőt rentábilissá teszik a hitelfelvételt.

A világgazdaságban is elérkezett az a pillanat, amikor a korábban nyulaktól hemzsegő mezőn már csak éhes farkasok somfordáltak. Egy egész generáció maradt felvett, fedezetlen hitelek terhe alatt, amely természetesen nem olyan veszélyes és nem okoz akkora nehézséget, mint egy háború, de meg kell tanulni úgy élni, hogy megszabaduljanak a hitelektől.

A fiatalabb generációk ugyanakkor a hitelnek egy olyan fajtáját fedezték fel, amely első ránézésre nem is hitelnek tűnik. A közösségi finanszírozás, a marketingje szerint valójában csak előfinanszírozás. Meglátjuk, hogy mi lesz belőle.

 Generációs felelősség az adósságcsapda, melyet nehéz elkerülni. A Z generáció már a közösségi finanszírozás útján kerülhet bele az adósságcsapdába, az előttük lévő X vagy Y generációk banki adósságaival szemben, amelyet már mindenki szeretne lerázni magáról. Figyelemre méltó kifejezések: fiatal generáció, X Y Z, adósság csapda, idősebb nemzedék, banki marketing, SMS kampány.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése